Nadchodzące tytuły
-
Kubek ceramiczny Game Art Chronicles Cyberpunk 2077 V & Edward Hopper Kubki
News - Europa Universalis III - poznajemy grę! Część IV: Elastyczna budowa państwa
Firma Paradox Interactive jest znana nie tylko z rozmachu produkowanych gier, ale również faktu, że w grach tych osiągnięcie biegłości i mistrzostwa wymaga dużo czasu. W oparciu o doświadczenie w tworzeniu ponad 16 gier, zespół projektantów Europa Universalis III skupił się na opracowaniu intuicyjnego i prostszego interfejsu, który jednocześnie pozostałby realistyczny i umożliwiałby inteligentną rozgrywkę.
Dodatkowo dzięki otwartemu zakończeniu gry, gracz otrzymuje niemal nieskończoną ilość możliwości wyboru, odmian prowadzenia rozgrywki i następstw działań. Zespół projektantów wziął również pod uwagę fakt, że niektórzy gracze chcą kontrolować wszystkie szczegóły zarządzanego państwa, natomiast inni wolą zadowolić się bardziej ogólnym planowaniem rozgrywki i skupiać się tylko na poważniejszych decyzjach strategicznych.
Jednym z przykładów takich elementów jest ”elastyczna budowa państwa”, gdzie gracz może wprowadzać ulepszenia w prowincjach w bardziej ogólny sposób, bez koncentrowania się na poszczególnych jednostkach terytorialnych. Każde państwo ma możliwość zmian następujących elementów wpływających na rozgrywkę:
Dwór: Powołując na doradców historyczne postaci, takie jak Mozart, Kartezjusz, czy Kopernik, gracz może otrzymywać określone premie i zdolności do wykorzystania na polu administracji, dyplomacji czy wojskowości.
Ekonomia: Dostępne suwaki pomogą graczowi wpływać na inwestycje w różnych obszarach i decydować o sposobach wydawania pieniędzy z miesięcznego przychodu. Każda decyzja wpływa na pozostałe elementy, takie jak stabilność, produkcja czy handel.
Wojsko: Gracz może wybierać pomiędzy różnymi rodzajami wojsk (piechota, kawaleria, artyleria). Dostępne są również przynależne określonym państwom oddziały, takie jak Celtyccy Wolni Strzelcy czy Armia Karolińska. Różne wojska charakteryzują się odmiennymi umiejętnościami i cechami.
Religia: Pokazuje tolerancję gracza wobec innych religii. Gracz może również zmienić wyznanie na inne, znajdujące się w tej samej grupie. Im bardziej gracz jest tolerancyjny wobec jednej religii, tym mniej wobec innej. Interesującym elementem jest możliwość ogłoszenia się jedynym obrońcą wiary, co daje graczowi określone premie, ale również stanowi pewne ryzyko.
Rząd: Ilustruje wybrane i pozyskane idee narodowe. Dzięki suwakom polityki wewnętrznej, gracz może określać, jakim typem społeczeństwa chce rządzić, demokratycznym czy autokratycznym, bardzo innowacyjnym czy niezwykle zacofanym, etc.
“Elastyczna budowa państwa” z systemem powiadomień, zwiększonym sterowaniem suwakami oraz wieloma innymi elementami, umożliwi graczom własnoręczne dostosowanie gry do własnych upodobań. Niektórzy gracze na pewno będą woleli zrezygnować z pewnych elementów na rzecz planowania ogólnej strategii podboju świata.
12.11.2006 powrót |
Nadchodzące tytuły
Najnowsze tytuły |